cart

Produkter 0 af 0

Se alle

Vejledninger 0 af 0

Se alle

Sider 0 af 0

Se alle
Kurven er tom
Gå til kurv

Ofte stillede spørgsmål

Filter

Denne fejlmeddelelse vises når du forsøger at få fobindelse til dit korrektions-abonnement og skyldes oftest, at der ikke er internet på controlleren.

1. Gå til skrivebordet på din TSC7/ T7 controller.

2. I nederste højre hjørne har du et ikon med en globus, en lille trappe eller en sattelit. Tryk på ikonet og forbind til internet via simkort (Cellular) og slå WIFI fra.

3. Gå i Access og prøv igen

Kan du ikke forbinde dit simkort på controlleren, kan du bruge din mobiltelefon som internet til din controller, ved at aktivere hotspot på telefonen og slå WIFI til på controlleren og forbinde.

Tjek om der ligger opdateringer og venter ved at gå i controllerens Windows menu og skrive Update. Kik evt. under Optional updates, hvor Bluetooth drivere normalt ligger. Er din controller ikke opdateret, stopper den for forbindelser via Bluetooth og internet efter noget tid.

Vi anbefaler at du navngiver dem på følgende måde:

Med tildeling: TD_marknummer_opgavetype_årstal
Uden tildeling: marknummer_opgavetype_årstal

Du er kommet til at låse dit tastatur.

I forlængelse af hinanden skal du trykke på FN knappen i nederste venstre hjørne for at aktivere de gule funktionstaster. Tryk herefter på knappen med det grå punktum DEL for at fjerne NUM+hængelås.

Du kan have kommet til at låse skærmen

I forlængelse af hinanden skal du trykke på knappen FN nederst til venstre for at aktivere funktionstasten. Tryk herefter på knappen 1 END for at låse skærmen op.

Der er ikke valgt noget koordinatsystem.

 

Gå i Punktmanager via Menu, Jobdata

Tjek om der i knappen Display er flueben ved punktet System. Ellers skift til System.

Hvis problemet stadig er der, gå til jobbet og Egenskaber for jobbet og tjek koordinatsystemet. Hvis der står Skala 1 skal dette skiftes til korrekt koordinatsystem f.eks. UTM32, der kan vælges fra biblioteket.

Vælg Denmark (ETRS89) i System (UTM kortprojektion)

Vælg UTM32 i Zone

Tryk GEM

Dette virker kun på det enkelte job, men når man opretter nyt job, kan man i koordinatsystem vælge sidst oprettede job. Så vil det fungere fremadrettet.

Bemærk, at man kun kan skifte ved opmålinger med GNSS og ikke hvis der også er benyttet totalstation.

Du kan på http://www.drift.gpsnet.dk/ se om dine logins er knyttet til et aktivt abonnement og derved fortsat aktivt. 

Du er også altid velkommen til at ringe til vores GPSnet team her: https://www.geoteam.dk/kontakt. Så vil vi meget gerne slå dit login op og tjekke om det fortsat er aktivt. 

Du må meget gerne ringe til vores GPSnet team her: https://www.geoteam.dk/kontakt, så vil vi meget gerne slå simkortet op og tjekke om det fortsat er aktivt. 

Du er velkommen til at ringe til os her: https://www.geoteam.dk/kontakt, så vil vi meget gerne hjælpe dig. 

Du kan her på vores hjemmeside: https://www.geoteam.dk/login-register under din profil se de abonnement-aftaler du har med Geoteam.

 

Alternativt er du velkommen til at ringe til os her: https://www.geoteam.dk/kontakt. Så vil vi meget gerne hjælpe med at skabe et overblik over dine abonnementsaftaler. 

Dine login oplysninger er at finde på det loginbrev der er lavet til dig, da du bestilte aftalen.

Du kan også finde loginoplysningerne på din kontrakt. 


Alternativt er du meget velkommen til at ringe til vores GPSnet team her. Så vil vi meget gerne hjælpe med at finde dit password eller oprette et nyt til dig. 

Abonner på vores nyhedsbrev og modtag seneste nyt fra Geoteam